- Kūlis, M. Lost in Translation: Artificial Intelligence and the Burden of Bad Metaphors. In: Müller, V. C., Dewey, A. R., Dung, L., & Löhr, G. (Eds.). (forthcoming) Philosophy of Artificial Intelligence: The State of the Art. Berlin: Springer Nature.
Šimfa, E., Valdmane, M. Mākslīgā prāta kritika: Prāta izpratnes problēma mākslīgā intelekta filozofiska pētījuma kontekstā. Latvijas Zinātņu Akadēmijas Vēstis. A daļa. 2024, 78(2), 32–47. DOI: 10.53231/LZAV.24.2.3
Cilvēciskāki čatboti: komunikācijā balstīti risinājumi lietotāju pieredzes uzlabošanai. Konferenču referātu kopsavilkumu krājums = Humanizing Chatbots: Conversation-Based Solutions for Chatbot User Experience Enhancement. Collection of Conference Abstracts. Rīga: LU Filozofijas un socioloģijas institūts, 2024. DOI: 10.22364/cckr.tk
1. Grūzītis N. Virtuālie asistenti: to veidi un darbības principi = Virtual Assistants: Their Types and Principles of Operation. 8.–9. lpp.
2. Gubenko I. Humora cilvēciskums: relevances teorijas skatījums = The Humanity of Humour: A Relevance Theory Perspective. 10.–11. lpp.
3. Valdmane M. Semantiskais un somatiskais: valoda un emocija komunikācijā = The Semantic and the Somatic: Language and Emotion in Communication. 12.–13. lpp.
4. Grinblate E. Empātiskā kartēšana kā lietotājorientēta metode sarežģītā kultūrvēsturiskā mantojuma VR pieredzes interpretēšanā = Empathy Mapping as a User-Oriented Method in Interpreting the VR Experience of the Difficult Heritage. 14.–15. lpp.
5. Melbārdis M. Cilvēciskāki jautājumu-atbilžu boti: cilvēciskuma un efektīvas komunikācijas attiecība = Towards More Human-Like Question Answer Bots: The Relation Between Humanness and Effective Communication. 16.–17. lpp.
6. Šimfa E. Pieviltās cerības: problēmas komunikācijā ar cilvēciskotu jautājumu un atbilžu botu = Betrayed Expectations: Problems in Communication With a Humanized Q&A Bot. 18.–19. lpp.
7. Grūzītis N. (Chat)GPT revolūcija – nekas vairs nebūs kā līdz šim = (Chat)GPT Revolution – Nothing Will Be Like Before. 22.–23. lpp.
8. Gubenko I. Klientu aizskaroša runa saziņā ar valsts pārvaldes virtuālajiem asistentiem = Offensive Language in Client Communications With Virtual Assistants of Public Administration Institutions. 24.–25. lpp.
9. Valdmane M. “Sarunās ar mani priekšroka tiek dota neitrālam tonim”: emocijas un sentiments cilvēka un sarunu bota komunikācijā = ‘[A] Neutral Tone is Preferred in Conversations With Me’: Emotions and Sentiment in Human-Chatbot Communication. 26.–27. lpp.
10. Šimfa E. Čatbotam līdzīgāki cilvēki jeb cilvēka pašizpratnes problēma = Human-Like Chatbots or the Problem of Human Self-Perception. 28.–29. lpp.
11. Dzelme J. MI – drauds vai ieguvums? = AI – Threat or Benefit? 30.–31. lpp.
12. Melbārdis M. Cilvēku sarunas kā modeļa priekšrocības un trūkumi automatizētu komunikācijas sistēmu izveidē: virtuālie asistenti publiskajā sektorā = Advantages and Disadvantages of Human Conversation as a Model in the Creation of Automated Communication Systems: Virtual Assistants in the Public Sector. 32.–33. lpp.
13. Kūlis M. Neizdevušies cilvēki, uzpūsti kalkulatori vai varbūt ziloņi!? Kā metaforas ietekmē tērzēšanas robotu mērķus = Failed Humans, Overblown Calculators, or Maybe Elephants!? How Metaphors Shape the Goals of Chatbots. 36.–37. lpp.
14. Gubenko I. Uzģenerēta intimitāte = Generated Intimacy. 38.–39. lpp.
15. Valdmane M. Čatboti un vērtību spriedumi = Chatbots and Value Judgments. 40.–41. lpp.
16. Aleksandrovs A. Sarunbotu lietošanas prakse: ko atklāj sarunas ar HUGO saimes virtuālajiem asistentiem = Practice of Chatbot Use: What Do Conversations With HUGO Family Virtual Assistants Reveal. 42.–43. lpp.
17. Dzelme J. Mākslīgā un dabīgā intelekta salīdzināšanas iespējas = Possibilities of Comparing Artificial and Natural Intelligence. 44.–45. lpp.
18. Melbārdis M. Valodspējas un intelekta attiecība: lielo valodas modeļu izaicinājums = The Relationship Between Language Ability and Intelligence: The Challenge of Large Language Models. 46.–47. lpp.