Lai gan līdz ar sarunu botu, īpaši mākslīgā intelekta sarunu botu, attīstību un plašo pieejamību un izmantošanu personiskajā un publiskajā vidē cilvēka un datora mijiedarbības apjoms dabiskajā valodā ir dramatiski palielinājies, neatbilstība starp cilvēka sarunu ar cilvēku un cilvēka sarunu ar datoru nav atrisināta.
Mākslīgā intelekta sarunu boti tagad spēj veikt savus uzdevumus augstā līmenī, taču vispārējie centieni cilvēciskot sarunu botus ir atstājuši ne tikai neatrisinātas praktiskas problēmas, piemēram, svarīgu cilvēciskas sarunas īpašību trūkumu, kas ietekmē sarunu botu sniegto pakalpojumu kvalitāti, bet arī neatbildētus fundamentālus jautājumus, piemēram, ko nozīmē "cilvēciskošana". Tāpēc šī projekta nolūks ir tuvināt cilvēka komunikatīvās pieredzes filozofiskās teorijas empīriskajām atziņām, kas iegūtas datu analīzē.
Starpdisciplināra pētnieku komanda, ko veido mākslīgā intelekta pētnieki, filozofi un sociologi, projektā "Cilvēciskāki čatboti: komunikācijā balstīti risinājumi lietotāju pieredzes uzlabošanai" (HumBots) pēta lietotāju un sarunu botu sarunu žurnālus, apvienojot sentimenta analīzi, fenomenoloģisko metodi, hermeneitiku un pieejas kritiskajos diskursa pētījumos, lai izstrādātu rekomendācijas čatbotu jeb sarunu botu komunikācijas optimizēšanai, ļaujot uzlabot lietotāju pieredzi saziņā ar čatbotiem gan valsts pārvaldes, gan privāto pakalpojumu jomā.
Cieši sekojot līdzi aktuālajām norisēm globālajā sarunu botu industrijā, projekta galvenais empīriskais pētījums ir vērsts uz Kultūras informācijas sistēmu centra pārvaldīto Latvijas valsts iestāžu virtuālo asistentu saimi.
Projekta vizuālā identitāte (logotips):
